10. Ceny


                                                                  Cześć wszystkim !

             W dzisiejszym poście postanowiłam opisać ceny w supermarkecie :) Pewnie wiele z Was zastanawia się ile mogą kosztować produkty codziennego użytku w domach Greków.

Kurs euro na dzień 31-03-17 według NBP to :  1 EUR - 4,2198 

       Dzięki temu łatwo możecie sobie obliczyć ile dany produkt będzie kosztował w złotówkach. Będąc za granicą jednak to odradzam, ponieważ wtedy wszystko będzie wydawać się Wam drogie! :)
 
             W mojej poprzedniej pracy spotykałam się bardzo często z tym, że nasz naród przeliczał wszystkie potrawy aż w końcu wychodzili głodni bo było za drogo. Pita 2€, souvlaki ok 1,80 €, drink w klubie ok 5€. Dla nas jest to 8,50zł, 7,60zł i 21 zł. Pamiętajmy jednak, że te ceny nie są wcale duże! Dla Greków i osób z innych krajów zarabiających w tej samej walucie jest to na prawdę tanio, to tak jak by euro zamienić na złoty w naszej głowie. Wtedy wychodzi, że pita kosztuje 2zł a nie 8,50zł,  a drink w klubie to tylko 5zł a nie 21! Wiem, że pewnie dla wielu ludzi wakacje za granice to wciąż duży wydatek lecz pamiętajmy, że mieszkańcy kraju do którego się wybieracie mają inną walutę i cena 5€, za drinka to nie jest dużo! 


             Tak dla porównania cena za drinka w Irlandii kosztowała mnie 15€ - widzicie różnicę?

      Ja, od kiedy zaczęłam jeździć za granicę nauczyłam się nie przeliczać żadnej waluty na polski złoty. Zawsze jak rozmawiałam z mamą mówiła " Boże dziecko tyle pieniędzy wydałaś na zwykłe zakupy w supermarkecie!". Dopiero gdy jej tłumaczyłam, że to tak jakbym za cole w Tesco zapłaciła 5 zł. Dla nich euro to nasze złoty i nie powinniśmy przeliczać. Po tylu latach w końcu gdy rozmawiam z mamą i mówię jej co kupiłam i za ile nie ma już tej reakcji ! :)

Poniżej aktualne ceny produktów ( Cena jabłek jest to cena za kg, a ogórków i sałaty na sztukę :) :


       Ceny podane powyżej są cenami z jednego z popularniejszych supermarketów w Grecji. Pamiętajmy, że ceny mogą się różnić w zależności od sklepu, w szczególności w sklepach w miejscowościach turystycznych.Tam czasami ceny są nawet 2 razy wyższe!



    Jest to pierwszy post na blogu bardziej opisowy niż graficzny dlatego dajcie znać czy ciekawią Was tego typu posty ! 

Pozdrawiam, γεια!

2 komentarze:

  1. Wszystko co o Grecji i zante jest warte przeczytania.
    Poproszę jeszcze o ceny oliwy i typowych greckich serów.
    Czasem oglądam greckiego lidla i zastanawiam się czy walizki zamiast ciuchów wypełnić tymi dobrociami.
    Pozdrawiam D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5 kg zawsze można przeznaczyć na jakieś smakołyki :) Ja zawsze jak jeżdżę do rodziców to dostaję listę zakupów produktów greckich :) Jak wiadomo jest wiele różnych firm produkujących sery i oliwy, jak również ich rodzaje i ich ceny się różnią w zależności od firmy i oczywiście l/kg. Ceny które tu podaję są z tego samego supermarketu co ceny produktów w poście: Oliwa ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ 1 L - 8,27 EUR, Ser feta - 11,13 ΕUR/ Kg, ser KEFALOGRAVIERA - 15,5 ΕUR/ Kg

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Polka na Zante , Blogger